Samochody w rajdach F1

sf1Auta Formuły 1 to specyficzne pojazdy o otwartym nadwoziu, kołach wystających ponad profil kokpitu, które spełniać muszą ścisłe regulacje FIA. Bolid, bo taką nosi nazwę ten samochód, to nie lada wyzwanie dla projektantów i mechaników. # Aby udoskonalić konstrukcję, bolidy spędzają setki godzin w tunelach aerodynamicznych, co generuje kolosalne koszta związane z badaniami, testami i rozwojem technologicznym. Integralną częścią takiego pojazdu jest jego silnik. Z przodu przymocowany jest do niego kokpit bolidu, natomiast z tyłu skrzynia biegów oraz tylne zawieszenie, ze strukturami zderzeniowymi. Cały czas konstruktorzy pracują nad zmniejszaniem silnika, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowców. FIA narzuciła również obowiązek ograniczenia obrotów silnika do 18 000 obr./min. Dziś projektem silników do F1 zajmują się takie firmy, jak: # Ferrari, Mercedes, Renault czy Cosworth. Kolejne modyfikacje silników maja prowadzić do wzrostu ich żywotności. W Formule 1 pojazdy wyposażone są w półautomatyczną, sekwencyjną skrzynię biegów. Jest tu maksymalnie siedem biegów z jednym wstecznym. Tak skrzynia biegów musi wytrzymać cztery wyścigi GP. Współczesne bolidy uzyskują najlepszy docisk do podłoża. Zmniejsza to poślizg kół, a zwiększa efektywność ich mocy na podłoże. Zapobiegać ma to również szybkiej utracie prędkości przyspieszenia. Każda część nadwozia jest w ten sposób projektowana. Taka precyzyjna aerodynamika, podnosi o 80% przyczepność auta, pozostała reszta pochodzi z opon. Bolidy są konstruowane z kompozytu włókna węglowego lub bardzo zbliżonych lekkich materiałów, aczkolwiek niezwykle kosztownych w produkcji. # Masa takiego bolidu sumarycznie nie może wynosić mniej niż 620 kg (łącznie z kierowcą, płynami, gaśnicami itp.). Paliwo do bolidów, jest specjalnie przygotowane na potrzeby F1. Nie można go niczym ulepszać, toteż każda stajnia przechodzi test paliwa przed startem. Opony pojazdów F1 od 2009 roku to znowu tzw. slicki. To właśnie one zapewniają doskonałą przyczepność do podłoża na suchej nawierzchni. Zmniejszono do 245mm szerokość kół przednich. Opony są wykonane z miękkiej gumy, co również zwiększa przyczepność do podłoża. Aby zmniejszyć temperaturę kół z tej powyżej dozwolonych 95 °C, kierowcy zaczynają jechać charakterystycznym zygzakiem. Dodatkowymi zabezpieczeniami objęto układy hamowania. Wykonane z włókien węglowych tarcze hamulcowe, dozwolone używanie dwóch klocków hamulcowych. Sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa, przypinające kierowcę w kokpicie, do fotela, które wraz z systemem HANS chronią kręgi szyjne podczas kolizji. W każdym bolidzie kierownica jest wyjmowana, w celach bezpieczeństwa. Współczesne bolidy osiągają prędkości powyżej 330 km/h.



Transport ? coraz większa konkurencja
Śledząc od długiego już czasu postępy reklamy w internecie w tematyce transport powiem szczerze, że jestem zaskoczony. Z dnia na dzień wzrasta konkurencja. O potencjalnego klienta walczy coraz więcej firm. Są to firmy mniejsze oraz większe, o których możemy już powiedzieć korporacja....
Motocykl - świetna sprawa na nowe hobby
Każdy wie, że jazda na motocyklu jest prawdziwą zabawą. Jest przy tym ogromna adrenalina i satysfakcja.This excitement can be experienced by anyone who loves speed and knows to ride the motorbike. Emocje z jazdy według polskiego prawa, mogą tylko doświadczyć osoby, które posiadają...
Bus z wypożyczalni Simply Rent
Simply Rent to sprawdzona jakość w zakresie wypożyczania samochodów. Wypożyczalnia aut z Wrocławia dostarcza usługi w ramach zarówno wynajmu krótkoterminowego jak i wynajmu aut długoterminowego. Wiedząc jak znaczący dla podróżujących jest komfort także w zakresie pełnej...