Rozwój motoryzacji i bieżące trendy na rynku

motoMotoryzacja to dziedzina naszego życia, bez której nie wyobrażamy sobie nawet życia, a przecież jest stosunkowo młodą dziedziną. Motoryzacja mająca znaczenie typowo użytkowe sięga niespełna początków ubiegłego stulecia. Chociaż ludzkość dużo wcześniej próbowała stworzyć coś, co poruszałoby się samo, o własnych siłach. W roku 1796 pewien Francuz Mikołaj Józef Cugnot wymyślił i skonstruował pojazd o napędzie parowym, był to pierwszy taki pojazd. Bo parowóz i samochód miały kiedyś wspólną historię, bo napęd pojazdu był początkiem pociągu, a to, że nie poruszał się po torach w jakiś sposób można łączyć z samochodem. Oczywiście ta maszyna to był tylko początek, coś bardzo prymitywnego, chociaż pewnie jak na tamte czasy bardzo niesamowitego. Może francuski konstruktor miał tak dużą wyobraźnię i wierzył, że kiedyś powstanie pojazd, który będzie potrafił sam jeździć i rozwijać większe prędkości niż ten prototyp jego konstrukcji, bo pierwsza maszyna poruszała się z prędkością 4 kilometrów na godzinę. Kolejną osobą, która ma swój wkład w rozwój motoryzacji był młody angielski inżynier William Murdock, swoje prace zaczął od skonstruowania zabawki, która napędzana była parą, zabawka była wyposażona w silnik. Kiedy młody Anglik wypróbował swój wynalazek na ulicy zrobił na ludziach piorunujące wrażenie, ludzie z tamtej epoki nie byli przygotowaniu na takie cuda, był to dla nich szok. Pierwsze pojazdy miały napęd parowy, to jednak bardziej pasowało do pociągów niż do samochodów. Zaczęto się zastanawiać nad innymi rozwiązaniami, konstruktorzy marzyli o nowym silniku. Próby były różne, np. w 1800 roku pewien szwajcar, był to emerytowany wojskowy zbudował pojazd, bardzo prymitywny, jednak poruszany na innej zasadzie. Był to pojazd, który poruszał się poprzez wybuch mieszanki gazu świetlnego i powietrza. Mieszanka była zapalana iskrą elektryczną, wyrzucała w górę tłok, ten napędzał umieszczone nad nim koło. Ten ruch był przenoszony za pomocą sznura na to koło. Oczywiście nie przypominało to samochodu, nawet nie miało kierownicy i do tego musiało być po każdej takie eksplozji od nowa ładowane. Takie były początki, te przykłady pokazują jak bardzo ludzie chcieli coś wymyślić, jak silny był pęd to tego, aby można było się szybko, łatwo i komfortowo przemieszczać. Po 35 latach od tych eksperymentów, w roku 1835 tym razem Amerykanin wymyślił i zbudował pierwsze auto z silnikiem elektrycznym, prąd czerpany był z baterii. Silnik gazowy pojawił się kolejne 30 lat później, konstruktorem był Francuz. To wszystko to same początki. W Polsce motoryzacja zaczęła się rozwijać dużo później, dopiero w XX wieku.



Długa historia krótkofalówki
Krótkofalówki zostały opracowane podczas I wojny światowej do użytku wojskowego. Początkowo były to urządzenia dość duże i kłopotliwe, podobnie jak wiele innych urządzeń elektrycznych w tamtych czasach. Dziś skurczyła się znacznie na przestrzeni lat. Począwszy od roku 1928, kiedy...
Ile można zaoszczędzić na instalacji LPG?
Montaż w samochodzie instalacji gazowej przez wiele lat był słusznie uważany za najlepszą metodę oszczędzania na kosztach jego eksploatacji. Niewielkie koszty gazu w porównaniu z dużymi cenami benzyny mówiły jasno, że na gazie warto jeździć. Czy to się zmieniło? Instalacja LPG...
Wady kontenerów chłodniczych i zasady użytkowania przy ładowaniu towarów
Jak każde urządzenie lub maszyna również kontenery nie są pozbawione wad.W kontenerach chłodniczych najsłabszy punkt stanowią drzwi. Uszczelki gumowe, jakie są stosowane, niewłaściwe ich stosowanie i użytkowanie może spowodować, że drzwi kontenera nie będą zamykały się poprawnie,...