Jesteś pasjonatem motoryzacji?

pasjaJesteś pasjonatem motoryzacji? Wszystkich koneserów zarówno nowych, jak i starych wehikułów, zapraszamy do lektury na temat ich historii. Taką potężną dawkę wiedzy na ten temat często dostarczaję przeróżne wystawy tematyczne, np. świat miniaturowych motocykli, czy ekspozycja z dziejów motoryzacji w Polsce. U nas motoryzacja rozwijać zaczęła się dopiero w 1908 roku, czego owocem jest marka Humber, czy pojazdy z okresu Międzywojnia: Polski Fiat 508 Łazik, czy Fiat 621. To bardzo unikalne automobile, których nie spotkasz nigdzie indziej. Podobnie, jak prototypowych aut z czasów powojennych typu Syrena 110, Wars czy Warszawa 210. Te modele świadczą o tym, że nasza kadra inżynierska wykonała wówczas bardzo dobrą pracę. Na wystawach motoryzacyjnych prezentowane są wyjątkowo wartościowe eksponaty samochodowe, nie tylko ze względów cech przyczyniających się do rozwoju techniki, lecz to również wspaniały walor pamiątkowy, jakim jest np. wóz zamówiony na specjalne zlecenie dla samego marszałka Józefa Piłsudskiego. W 1958 roku polscy inżynierowie rozpoczęli modernizację pojazdów FSO. Przykładowa Warszawa M-20 nie była bardzo dynamicznym samochodem, wówczas osiągającym tylko 50 KM i potrzebującym aż 12 litrów paliwa. Znacząca ewolucja Warszawy miała miejsce w 1957 roku, kiedy to zwiększono moc silnika, dzięki której było możliwe uzyskanie prędkości 110 km/h. Warszawa dość dobrze zachowywała się w warunkach terenowych, choć była słabo zwrotna. W kolejnych latach pojawiały się kolejne udoskonalenia Warszawy w postaciu modelu 202, potem wersja M-20, 203, następnie Warszawa typu kombi. Połowa lat sześćdziesiątych to schyłek prestiżu tego samochodu. W tym czasie na Żeraniu zaczęto produkować nowe, tańsze auto. Był to mianowicie Fiat 125p. Tak właśnie Warszawa, która miała być luksusem dla elity, ludzi prominentnych, zeszła bezpowrotnie z produkcji. Jej mało atrakcyjna stylistyka, archaiczna konstrukcja, pozostawiła w tyle to auto, za produktami innych motoryzacyjnych firm spoza żelaznej kurtyny. Warto jednak mieć świadomość, że auta te za to chętnie były eksportowane do innych krajów socjalistycznych np. na Kubę. Ten samochód to symbol Warszawy, który wpisany został na stałe w krajobraz PRL-u. Obecnie ma bardzo wielu miłośników, którzy wydają wiele środków, by przywrócić temu wehikułowi świetność i charakterystyczny wizerunek sprzed lat. Obecnie coraz więcej firm zagranicznych chętnie chce inwestować w Polsce, np. budując fabryki produkcyjne. To nie tylko stricte rozumiana produkcja aut, ale również podzespołów, części, elementów i komponentów do aut. Temu dużemu zainteresowaniu inwestorów zagranicznych z branży motoryzacji sprzyjają atuty polskiego sektora przemysłowego m.in. sprzyjająco niskie koszty pracy, duży rynek pracy. Obecnie największą produkcją w Polsce dysponuje Fiat, następnie Opel, General Motors.



Rozwój krótkofalówek
Typowa krótkofalówka przypomina dziś słuchawkę telefonu, ewentualnie nieco większą. Każdemu urządzeniu towarzyszy, już obecnie nieco skrócona, antenka zbiorcza. W każdy model krótkofalówki wbudowany jest specjalny głośnik, dzięki czemu można dobrze usłyszeć swego rozmówcę w...
Reklama na smyczy
Jak można dobrze wypromować swoją firmę? Przypuszczalnie nie ma na to jednej funkcjonalnej metody. Wszystko zależne jest od inwencji, lecz zwłaszcza od pracowitości i zasobów pieniężnych firmy promującej swoje działania czy towary. Aktualnie działają różnorakie metody, żeby logo...
Jak wybrać worki na śmieci?
Może wydawać się to zabawne, lecz nawet w trakcie selekcjonowania opakowań foliowych, warto skierować uwagę na ich jakość. Niby proste worki na śmieci, a niemniej jednak ich trwałość jest dla każdego odbiorcy bardzo wartościową kwestią. Takie poprawnie przygotowane produkty,...