Formuła 1 w erze turbo

f1Rok 1984 to trzecie zwycięstwo na koncie Austriaka, Niki Lauda, jeżdżącego w zespole McLarena, przez kilka sezonów, rywalizował on z Alainem Prostem, następnie z Senną. # W sezonie 1991 rok, debiutował obecny siedmiokrotny mistrz świata F1 ? Michael Schumacher, który pierwszy raz wyjechał w Belgii w zespole Jordana. Zwycięstwa swe zaczną kolekcjonować od pierwszych dwóch sezonów 1994 roku, podczas ostrej rywalizacji z Senną. Podczas Grand Prix San Marino w 1994 roku doszło do groźnego wypadku Ayrtona Senny, który zmarł wskutek poniesionych obrażeń. Tragiczna śmierć, na oczach milionów kibiców, zmusiła FIA do przebudowy niektórych groźnych zakrętów, co zaostrzyło normy bezpieczeństwa na torach wyścigowych. O tamtego bardzo tragicznego weekendu na torze San Marino, nie zginął już żaden kierowca.  Po sukcesach na wielu wyścigach Niemca, Michaela Schumachera, team Ferrari podpisał z nim w 1996 roku kontrakt. 1998 rok to czas zwycięstwa kierowcy teamu McLaren, Mika Hakkinen, który ten sam wyczyn powtórzył w kolejnym sezonie. Następnie od 1999 roku do 2005 panowała na torach ścisła dominacja zespołu Ferrari. Pięć pod rząd tytułów mistrzowskich zdobył dla swojego teamu Michael Schumacher. W tym okresie walkę z kierowcą Ferrari nawiązali Mika Hakkinen z McLaren-Mercedes i Montoya z Williams-BMW. W 2005 roku passa Schumachera została przełamana przez Hiszpana Fernando Alonso, kierowcy Renault F1, który po Grand Prix San Marino przeniósł się do zespołu McLarena. W tym także roku na arenach wyścigowych F1 zadebiutował, Robert Kubica, pierwszy w historii F1, polski kierowca, który na podium ukończył GP Włoch w 2006 roku. 2008 rok to triumfalny debiut również dla młodego Lewisa Hamiltona, jeżdżącego pod banderą McLarena. Sezon 2009 przyniósł nowe przepisy, jeżeli chodzi o aerodynamikę pojazdów F1. To zaawansowane silniki, przywrócenie do łask opon typu slick, czy tez wdrożenie systemu KERS. Także kontrowersyjne wprowadzenie podwójnych dyfuzorów, przynosiło rewelacyjne rezultaty, czego przykładem było sześciokrotne zwycięstwo w tym sezonie i mistrzostwo świata Jamesa Buttona, w którego bolidzie zastosowano tą technologię.



Rozwój krótkofalówek
Typowa krótkofalówka przypomina dziś słuchawkę telefonu, ewentualnie nieco większą. Każdemu urządzeniu towarzyszy, już obecnie nieco skrócona, antenka zbiorcza. W każdy model krótkofalówki wbudowany jest specjalny głośnik, dzięki czemu można dobrze usłyszeć swego rozmówcę w...
Motocykl - świetna sprawa na nowe hobby
Każdy wie, że jazda na motocyklu jest prawdziwą zabawą. Jest przy tym ogromna adrenalina i satysfakcja.This excitement can be experienced by anyone who loves speed and knows to ride the motorbike. Emocje z jazdy według polskiego prawa, mogą tylko doświadczyć osoby, które posiadają...
Holowanie - obyś nigdy nie potrzebował pomocy
Dla wielu osób holowanie samochodu jest niemiłym doświadczeniem wiążącym się z nerwami i niepotrzebnym stresem. Samochody mogą być holowane z wielu różnych powodów. Mogą być zaparkowane w złym miejscu parkingowym lub w strefie kompletnie zakazanej do parkowania, co można rozpoznać...